2012. november 5., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Kovács Péterné Rita


Névjegy: Kovács Péterné Rita vagyok, 66 éves. Budapesten születtem, életem nagy részét Angyalföldön éltem. Férjemmel 2006 telén költöztünk Erdőkertesre, jelenlegi otthonunkba.

Kedvenc szín: A meleg színeket kedvelem. Mostanában kezdek bátrabban nyúlni az eddig mellőzött színekhez.

Kedvenc foltvarró technika: Nagyon szeretem a pontos, precíz munkát, ezért is lettem foltvarró. Ezt a papírtechnikában találtam meg.

Kedvenc város: Sopron

Kedvenc film/könyv: Régebben mindenevő voltam. Mostanában viszont a varrás és a kertészkedés került előtérbe a könyv és a televízió, mozi rovására. Idő, szem, fizikum: ezek már csak a kevés internet – foltvarró tevékenységemnek biztosítanak lehetőséget.

Mesélj magadról! 
30 évig a Mélyépítő Vállalat dolgozója voltam. Egyetlen munkahelyem volt nyugdíjig. 2 fiúgyermekem van, akik még szinglik.
A kertészkedés rejtelmeibe próbálok betekinteni, így most már sok minden megterem a kertünkben. Férjem támogatását nagy szeretettel fogadom, nélküle mindezt nem tudnám csinálni. (Már ő is tiszteletbeli foltvarró.)

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás? 
Azt hiszem, 2001-t írtunk, amikor a Textilmúzeumban véletlenül láttam egy kiállítást. Nagyon megtetszett. A teremőr segítségét kértem, hol lehetne ezt a csodát elsajátítani. 1-2 napon belül Szomor Ági hívott telefonon, hogy éppen indul egy tanfolyam. Ott a helyem!
Azóta is az ő csoportjába járok. 2008-n a nagy érdeklődésre való tekintettel Ági felkért, hogy vezessek egy akkor induló csoportot. Azóta mi vagyunk a Foltlelkesek.

Mutasd be egy kedvenc munkádat! 
Magyarország, melyet Mészáros Zsuzsa barátnőmmel készítettünk, és a Tulipánjaim.



Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?  
Valódi nyugdíjas vagyok, akinek tulajdonképpen semmi dolga. Így tél végén ültetem a magokat, tavasszal pikírozom a palántákat, aztán őszig locsolom őket és kapálom a gazt. (A férjem meg begyűjti a termést, így a dicsőség az övé.) Viszont  az összes maradék időmben, és a téli napokon valóban átadhatom  magamat a foltvarrásnak. Mindezeket két foltvarró csoport keretén belül űzöm, emellett Mészáros Zsuzsával a Céh könyvtárosai vagyunk ide-s tova 8 éve.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva? 
10 év múlva remélem, még látok – ha szemüveggel is – és lesz erőm nyomni a varrógép pedálját, hogy valami foltvarrás kitöltse szabadidőmet.

Első perctől fogva céhtag vagyok, mert ha már ez lett a hobbim, szeretnék minden lehetőséget megragadni, hogy ennek a hobbinak ne álljon semmi az útjába, és így tartozhassak egy nagyszerű csapathoz.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...