2012. augusztus 6., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Virágné Nagy Emília



Névjegy:
 Virágné Nagy Emília

Kedvenc szín:
Kedvenc színem a piros és árnyalatai

Kedvenc foltvarró technika:
Most éppen a papírra-varrást szeretem, a modern technikák nem állnak közel hozzám

Kedvenc város:
Eger nagyon szeretek ott sétálgatni, de kedves kis falum közel hozzá, Noszvaj megmagyarázhatatlan nyugalmat áraszt.

Kedvenc film/könyv:
Nagyon szeretem a természetfilmeket, olvasni önéletrajzokat szeretek.

Mesélj magadról!
Tiszafüreden élek férjemmel, lassan harminc éve. Három felnőtt gyermekünk van és négy unokánk, három fiú és egy kislány.
13 éve alakítottam egy foltvarró csoportot a Vízfolt -klubbot, de 10 év után "elfáradtam" és befejeztem a klub vezetését.
Fél év után megalakult a Tűbarátság-csoport a vezetésemmel. Nagyon jól érezzük magunkat, kis csoportként szeretnénk maradni.
Azt szeretnénk a foltvarrás örömvarrás maradna számunkra.

Mióta varrsz,hogyan érintett meg a foltvarrás?
Szüleim szakmája férfi-női szabó volt. Abban nőttem fel, nem volt kérdés milyen szakmát válasszak, elmondhatom: 47 éve varrok, ruhaipari technikus vagyok és női-szabó mestervizsgám van.
Szakmunkásképzőben tanítottam és már ott varrogattunk össze a tanulókkal háromszögekből és négyzetekből terítőket, akkor még nem tudtam, hogy az foltvarrás amit csinálunk.
Mikor itt Magyarországon ismertté vált a foltvarrás, rögtön beleszerettem.
Dolányi Anna kiállítását láttam először és Szabadosné Terike lelkesedése volt rám hatással.

Mutasd be kedvenc munkádat! 
Mindég az a kedvencem amit varrok, sokszor varrok csak "úgy" mert meg akarom varrni és elteszem. Amit most megmutatok ez is így készült és nem is akarok megválni, mert szeretek azután gyönyörködni benne.
Nagyon rám illik ez a versidézet:



Van, ki kincseit bankban őrzi,
ki eldugja a dunnája alatt.
Az enyémek foltokba varrva
gyönyörködtetnek nap mint nap.
                    (Patricia Everson)



Az alkotás mellet mivel töltöd a szabadidődet?
Nyugdíjasként az unokák az elsők, sokat vannak nálunk szünidőben. Nagyon szeretjük a természetet, a Tiszát, sokat kirándulunk, kerékpározunk.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
71 éves leszek, jó lenne ilyen  egészségesen élni, még sokat szeretnék varrni, unokáinkat látni felnőni.

Azért vagyok CÉH-tag, mert jó egy közösséghez tartozni, már 14 éve.
Sok barátnőim vannak akikkel jó találkozni rendezvényeken, mert egyről beszélgetünk mindannyian, a foltvarrásról.

Köszönöm szépen a lehetőséget!

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok Emike Erika

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok Neked Emike!
    Nagy szeretettel gondolok Rád. Te voltál az aki megszerettette velem is a foltvarrást. Sok, igaz gondolatodat a mai napig őrzöm az emlékezetembe.
    Sokáig varrogass még a magad és a mi örömünkre.
    Puszillak!
    Domokosné Zsuzsa Karcagról

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...