2012. július 2., hétfő

Hétfői gyönygszem: Klujber Károlyné, Borcsamama



Kedvenc szín: Zöld, narancs , bordó

Kedvenc foltvarró technika: Nagyon nehéz egy kedvencet megjelölni, hiszen szeretem a tradicionális  mintákat is, de a modernebbeket is.  Ha mégis választanom kell és csak egyet, akkor az applikálást  választanám.

Kedvenc város: Szeretem a várost ahol élek /Bonyhád/, de nem tudom  említés nélkül hagyni a szülővárosomat Szentest sem. Mai napig kötődöm hozzá, rágondolva felidéződnek a Nagyszülőknél töltött nyarak, és rengeteg szép emlék.  Itt volt egyetlen önálló kiállításom is.

Kedvenc film/könyv: Régebben sokkal többet olvastam, erre most valahogy nem jut annyi idő, pedig jó lenne.  Szeretem a romantikus és a természetfilmeket, családregényeket és a verseket.

Mesélj magadról! 
Harminchárom évnyi pénzintézeti munka után tíz éve lettem rokkant nyugdíjas. Akkor elkeseredtem, ma már nagyon örülök hogy így alakult. Férjem szintén nyugdíjas, és most élünk igazán, mert mindketten élvezhetjük azt, amit leginkább szeretünk csinálni.  Felneveltünk három gyereket, van négy unokánk, kéthetestől a 21 évesig. A két pici most mindennél fontosabb, még a foltvarrásnál is.
A Bonyhádi Foltmolyok Foltvarró Klub vezetője vagyok , nagyon jó kis társaság. Sok közös programot szervezünk, jól érezzük magunkat együtt, nekünk a foltvarrás =örömvarrás.  

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás? 
Érdekes módon soha nem hallottam a foltvarrásról, egészen addig míg a munkahelyemen szerveződött egy kiállítás ilyen munkákból, és ott „beleszerettem” egy patchwork tájképbe. Akkor döntöttem el, hogy ha addig élek is, én ezt valahol megtanulom. 2004-ben , friss nyugdíjasként jött a lehetőség, hogy itt a városunkban elvégezzem a kezdő és a haladó tanfolyamot. Azóta tart a „szerelem” a varrás iránt, kiegészülve a textilfestéssel, és az „országjárással”, ugyanis nagyon sok táborba, közös varrásra eljutottam azóta.
A csoportunk is az akkori tanfolyamosokból szerveződött. Két évente van lehetőségünk kiállítani a munkáinkat. Idén szeptemberben ötödik alkalommal szervezzük meg nagy sikerrel a varrós napunkat.

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
Tulajdonképpen minden munkám a kedvencem, szeretem őket legalább néhány napig dédelgetni mielőtt megválok tőlük
Van egy faliképem, a Csillagvirág, ami tulajdonképpen egy tradicionális Lohne Star, kiegészítve az általam kitalált ívekkel virág formájúra. 
Talán még egyet meg kellene említenem. Már két éve utazik valamerre, /most éppen Spanyol és Németországban van ha jól tudom/ .Ez a kép egy afgán nők által hímzett blokkra épült modern kép. Büszke vagyok rá, hogy beválogatták a legjobb 15 közé.

Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Az eddig elmondottakon kívül imádok sütni-főzni, és ott is kiélni a kreativitásom. Képes vagyok egy sokak által utált tökfőzeléket is úgy tálalni, hogy legközelebb már a kedvencek listáján szerepeljen.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Tíz év?.... hm. –nagy idő!    Üldögélek a kedvenc kerekes székemben, az orromon legalább két szemüveg.  Jó nagy tűvel bökögetek  egy darab rongyot, tanulgatom a patchwork addig el nem sajátított, vagy már rég elfelejtett fortélyait.

Azért vagyok céhtag, mert már  a kezdet-kezdetén úgy éreztem, jó ha egy olyan közösséghez tartozom, akik ugyanazt szeretik amit én, akik közül sokakkal jó barátságba kerülhetek, akiktől sokat tanulhatok,értesülhetek a foltvarró társadalom eseményeiről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...