2012. július 9., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Kiss Lászlóné Edit


Névjegy: Kiss Lászlóné Edit
Kedvenc szín: A zöld és a sárga, valamint ezek árnyalatai
Kedvenc foltvarró technika: Water color
Kedvenc város: Szeged, a napfény városa, ott születtem
Kedvenc film/könyv: Film: Lesz ez még így se
                                              Bakancslista
Könyv: Debbie Macomber könyvei, melyekben egy kézimunkabolt köti össze a szereplőket, lehetne akár foltvarró bolt is.

Mesélj magadról!  
Építészmérnökként dolgozom Kazincbarcikán a BorsodChem Zrt.-nél 1977 óta. Két felnőtt lányom van, ők már külön családban élnek. Ahogy a lányaim kezdtek elkerülni elgondolkodtam, mit is kezdek a sok szabadidőmmel. Beiratkoztam egy foltvarró tanfolyamra. Ott olyanokkal kerültem össze, akikkel azóta is, foltvarró csoportot alkotunk, kéthetente összejövünk „foltozgatni”. Az együtt varrás baráti kis társasággá kovácsolódott, Barcikai Tűzők a csoport neve és engem választottak csoportvezetőnek. Igyekszem a csoportot előre vinni, új dolgokra tanítani.
Első szárnypróbálgatásom Szabadosné Terike unszolására, a Szent Erzsébet zászlóvarrásnál kezdődött. A „Modern Reneszánsz foltokban” pályázaton külön díjat kaptam. Azóta is szeretek részt venni pályázatokon, két alkalommal is első díjat nyertem, „Az ősz színei, virágai gyümölcsei„ és a „Családi kör„ pályázaton.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?  
Kicsit könnyebb dolgom van, mint a legtöbb foltvarrónak. Édesanyám varrónő volt, megtanultam a szabás kivételével szinte mindent, de azt mondta: kislányom minden legyél csak varrónő ne. Úgy látszik, az élet fintora, hogy mostani életem szebbik része a foltvarrás lett. Persze ez nem kötelező varrás, én csak úgy hívom „örömvarrás”, melyet 2002 óta művelek.

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
A 2010-ben „Az ősz színei, virágai, gyümölcsei” pályázatra készített munkám, a kedvencem.
Kedvenc water color alap, három hónapra tagolva. Saját kis leveleimmel és virágaimmal kiegészítve, egy egyéni modern munkát készítettem.
Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Szívesen készítek elő kézműves szakkört vezető lányomnak kisebb munkákat. Szeretek olvasgatni, és hogy az egészségem kicsit karbantartsam úszni és gyógyfürdőbe járni. Hiszen gyakran járok foltos találkozókra, ahova legtöbbször a férjem kíséretében utazom. Míg én foltozok, ő wellneszezik.  Persze én is elkísérem a fürdőkbe, ha neki támad kedve.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Úgy gondolom, akkorra lesznek unokáim és mindent a világon elkészítek majd, amit csak lehet. Arról nem írtam, de az ismerőseim mindig azt mondják: milyen jó lesz a te unokáidnak, mert rengeteg játékot is készítek. Bízom benne, jó lesz nekik.

Azért vagyok céhtag, mert az akartam lenni! Fel sem merült bennem, hogy nem.
Szeretek részt venni a céh rendezvényein, foltvarró találkozókon, amikor csak időm engedi.
Ma el sem tudom képzelni az életem foltvarrás nélkül, vallom, hogy a foltvarrás nem csak annak okoz örömöt, aki varrja, hanem annak is, aki megnézheti, aki ajándékba kapja, vagy aki használja. Kívánom, mindenki találja meg a maga „foltját”.

Köszönöm a lehetőséget. Foltos üdvözlettel: Edit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...