2012. július 16., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Andrási Rita


Névjegy: Andrási Rita

Kedvenc szín: több is van, de főleg a natúr színeket, és a téglavöröset, kivi-zöldet szeretem.

Kedvenc foltvarró technika: sok van, mindig változik, talán az applikálást emelném ki.

Kedvenc város: Pécs, igazi mediterrán város, ott éltem le fele életemet.

Kedvenc film/könyv: Dan Brown regényei, Ken Follett: A katedrális, a filmek közül a Jane Austen regényekből készült filmek: Büszkeség és balítélet, Értelem és érzelem.

Mesélj magadról! Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Párommal és két gyerekemmel élek Baján, ahová 2001-ben költöztünk Pécsről. A foltvarrással 2005-ben ismerkedtem meg, amikor elmentem Aczélosné Magdi kezdő tanfolyamára, akkor még egyenesen sem tudtam varrni, a varrógépet sem tudtam használni, de nagyon szerettem volna megtanulni varrni. 3 éve egy Bernina Aurora 440 QE típusú varrógéppel varrok, nagyon szeretem. A kukacolás nagy mumus volt a foltos életemben, Gombocz Ági segített leküzdeni az akadályokat, ezúton is köszönöm neki a sok segítséget! A Sugovica foltkör tagja vagyok, szeretek új technikákkal ismerkedni, újat tanulni, az eddig megszerzett tudásomat pedig szívesen osztom meg másokkal. Ez év áprilisában indítottam el blogomat, ahol megmutatom, éppen mivel foglalkozom, min dolgozom: www.aritextilmania.blogspot.com.

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
Kedvencem az eddig egyetlen komoly pályamunkám, címe: Rab (ejtsd Ráb) – napfény és tenger. Tavaly Rab szigetén nyaraltunk Horvátországban. Mivel jól ismerem a horvátok kultúráját, anyanyelvi szinten beszélem a nyelvüket, oda is úgy megyek, mintha hazamennék. A faliképemen próbáltam megjeleníteni Rab történelmi fővárosát, a rengeteg napsütést, és a végtelen tengert, tele kagylókkal, csigákkal, melyeket a munkámon organza alá dolgoztam szabadkezes tűzéssel. A belevetett közel 30 óra munkámat egy utazásnak tekintem, mely fejlődésem, tapasztalásom útja is egyben. 
Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
A gyerekeimmel, barátaimmal, és az alkotással, mert nyaralni sem tudok elmenni úgy, hogy ne vigyek magammal öltögetni valót, például néhány előrajzolt redwork-öt, vagy szalaghímzést. Ami számomra nagy öröm, hogy a 8 éves Peti fiamat érdekli a varrógép, így néha varrni tanítom az első gépemen, egy Lucznikon, az 5 éves Annámnak pedig folyton új ötletei vannak, mit is varrjak neki legközelebb. 

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva? 
Továbbra is szép családban és a foltvarrással.
Legmerészebb álmom, hogy komoly eredményeket érjek el a foltvarrásban is.

Azért vagyok céhtag, mert szeretek olyan csoporthoz tartozni, amelyikben közösek a célok, még akkor is, ha sokfélék vagyunk és sokféle tudásszintet képviselünk. Bízom benne, hogy az új dolgokra mindig nyitottak leszünk, tudunk egymástól tanulni, és mindazt amit tudunk, továbbadjuk a következő generációnak is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...