2012. június 18., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Deákné Kéri Márta


Névjegy: Deákné Kéri Márta

Kedvenc szín: A zöld, minden árnyalata, de szeretem az élénk színeket is.

Kedvenc foltvarró technika:  Az íves varrások, mint pl. a részeg ember lépései, valamint nagyon szeretem a rátétmintás dolgokat varrni, ezeket főleg géppel csinálom (de szeretném kézzel is, ha lenne rá időm).

Kedvenc város: Győr

Kedvenc film: Mamma Mia

Kedvenc könyv: minden könyv, ami kézműves tevékenységgel foglalkozik, legyen az akár foltvarrás, kötés, keresztszemes hímzés, stb.

Mesélj magadról!
Egy Győr melletti kisvárosban, Téten élek családommal, három fiam van, 18, 16 és 5 évesek. Győrben dolgozom egy padlógyártó cégnél marketing területen.
Ez év januárjától vettem át a győri Galagonya Tanoda foltvarró csoport vezetését , amely 2010. januárjában alakult. Jelenleg 16 fős a csapatunk, kéthetente szerdánként találkozunk. Nem kizárólag foltos dolgokat alkotunk, néha más technikákkal is megismerkedünk mint pl. a gyöngyfűzés.


Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Mikor azt kérdezik, hogy hol tanultam meg ilyen jól varrni, azt szoktam mondani, hogy azt hiszem, így születtem.  A varrás ugyanis valahogy észrevétlenül becsempészte magát az életembe. Igaz, jó példákkal szolgáltak családom nőtagjai, anyukám és nagynéném, akik szintén nagyon szerettek/szeretnek kézimunkázni. Anyukám emellett nagyon szép festményeket is fest.
Gimnazista koromban magamnak és barátnőimnek  varrtam a ruhákat, később pedig a gyerekeknek..
A foltkór 2009-ben fertőzött meg, amikor legkisebb fiammal otthon voltam. Egészen véletlenül a neten szörfözve rátaláltam egy foltos blogra, onnantól kezdve tudtam, hogy nekem ezt kell csinálnom. Másfél éve van egy saját kuckóm, egy kis varrószobám, ahol kedvemre alkothatok .
  
Mutasd be egy kedvenc munkádat!
Kedvenc munkám életem első pályázatra készült műve, melyet a tavalyi tatabányai országos találkozóra készítettem. Nagyon szeretem a természetet, kertészkedést, virágokat, így  egy virágos kép készült erre az alkalomra.
Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Sajnos nagyon kevés szabadidőm marad, azt a családdal töltöm legszívesebben. Szeretek kirándulni, túrázni.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Természetesen a hobbim továbbra is a foltvarrás marad, sajnos nem hiszem, hogy akkorra már több szabadidőm lesz. Azért a varrásra majd megpróbálok akkor is időt szakítani, ha nem máskor, majd éjszakánként, úgy mint mostanában is gyakran teszem.

Azért vagyok céhtag, mert szeretek egy olyan közösséghez tartozni, ahol azonos érdeklődésű emberek vannak.. A rendezvényeken olyan emberekkel találkozhatok, akik szívesen átadják tapasztalataikat. Remélem, hogy pár év múlva én is ezt tehetem majd másokkal. Mert a foltkór nagyon fertőző. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...