2012. június 11., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Bakos Bertalanné

Névjegy: Bakos Bertalanné Ica

Kedvenc szín: rózsaszín, kék

Kedvenc foltvarró technika: ólomüveg

Kedvenc város: ?

Kedvenc film, könyv: romantikus

Mesélj magadról!
Kazincbarcikán élek, 12 éve vagyok nyugdíjas. Nyugdíj előtt női ruhás szakoktatóként dolgoztam egy egyházi iskolában. A szakmámból adódóan megvoltak az alapok a foltvarráshoz. 2011. augusztusban meghalt a férjem, utána sokáig nem tudtam foltozni, de mostanra visszatért az alkotókedvem. Két lányom van, az egyik óvónő a másik irodavezetőként dolgozik. Két fiú unokám van, 28 és 23 évesek. A Barcikai tűzők csoportnak vagyok már évek óta a tagja. Kéthetente találkozunk, jókat beszélgetünk és átadjuk egymásnak új mintáinkat és ötleteinket.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
1999-ben mentem el egy kezdő foltvarró tanfolyamra, amit Kókai Ilus tartott. Akkor még dolgoztam, de az érdeklődés a foltvarrás iránt már megvolt, így készültem tudatosan a nyugdíjas éveimre. Munkáimmal kiállításokra is beneveztem, az egyik a 2006. évi Határtalanul kiállításon közönségdíjat nyert és ez a munkám a 2007. évi Foltvarró Naptár október hónapját díszíti.

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
2006-ban készítettem a képen látható ólomüveg technikával varrt faliképet, amivel a céhmesteri cím elérésére is pályáztam és kaptam rá 1 pontot.
Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
A legtöbb időt a házam és a kertem gondozására fordítok, a megmaradt szabadidőmben foglalkozok foltvarrással.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Tíz év múlva már két 7-es leszek (77 éves) és szeretnék még akkor is foltozni.

Azért vagyok céhtag, mert………………
Sokáig nem tartoztam kisebb csoporthoz, de céhtagnak már 2002-ben jelentkeztem, mert úgy éreztem, hogy jó valahova tartozni és valahonnan irányelveket kapni.
(Azóta is céhtag vagyok.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...